Utmanare 15–18 år

Det bästa vi vet är äventyr. Inte bara för att det ger pirr i magen och tovor i håret. Men också för att det formar oss till dom vi är och kan bli. När ett äventyr ger skavsår på hälen lämnar det också kvar nytt mod och känslan av att klara mer än vi tror. Det är äventyren som händer inom oss och som stannar kvar långt efter att vi kommit hem.
Oavsett vem du är eller var du kommer ifrån finns det ett äventyr som väntar. Vad väntar du på?

Utmanare följer sitt eget program.
Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Det är som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

I Scouterna är det alltid tillåtet att göra fel, men det är ofta när vi reflekterar som vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt nästa gång.

Läs utmanarnas handbok ”Våga utmana” här!

Gör din intresseanmälan här!

Bild från utmanarnas ”Expedition 3 länder 2020”

Ledare på avdelningen Utmanare

Thilda Gustafsson