3FEFDF30-49D1-490D-8461-219AA1BBD861

Spänning, gemenskap och utveckling

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar

Upplev äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.
Scouterna erbjuder unga att utvecklas till sin fulla potential, i en trygg miljö där alla får vara sig själva. I Scouterna får alla var med!

När kan jag bli scout?

För barn under 8 år erbjuder vi familjescouting.
Du kan börja i Scouterna hösten det år du fyller 8 år (börjar i skolans årskurs två) eller är äldre. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet. Oftast börjar man på hösten eller våren men kolla med avdelningsledarna om det finns möjlighet att börja mitt i terminen.
Läs mer om våra avdelningar

Är du intresserad av att börja scouterna?

Du kan anmäla dig tidigast den dag du börjar i 1:a klass i skolan. Barn till ledare har förtur.
Man får prova upp till tre gånger innan man bestämmer sig och blir medlem.
Gå direkt till intresseanmälan

skaffa en mer spännande fritid