20140806 Vilda-läger på Kragenäs. Foto för Scoutshop.se

Alla ska ha råd att vara scout!

I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 710 kronor per år (355 kronor per termin).

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor. Man är också försäkrad när man scoutar.

När vi har läger tillkommer dock oftast en extra deltagaravgift.

Om fakturor från Scouterma

Tidigare skickades fakturor som brev men numera skickas fakturan via e-post till medlemmens primära e-postadress, i regel en av målsmännen för barn under 18 år. Om du inte betalar fakturan kommer det en påminnelse som skickas som ett brev hem till den adress du uppgivit till medlemsregistret.
Datum:

• 1 september: Alla aktiva medlemmar fick höstens faktura.
  • 1 oktober / 1 november / 1 december: Nya medlemmar får sin faktura beroende på när på hösten när man blev medlem
  • 1 februari skickas vårens faktura.

Vanliga frågor

• Fått en faktura men medlemmen ska sluta i scouterna? Meddela ditt barns avdelningsledare snarast så vår medlemsregistrator får avregistrerat medlemskapet, när det är gjort så utgår fordran.
  • Inte fått en faktura i e-posten och har kollat skräppost och ”Kampanjer”? Kanske du bytt e-postadress någon gång sedan du registrerade ditt barn? Meddela ditt barns ledare snarast så vår medlemsregistrator får ändrat adressen
  • Har du flyttat? Meddela ditt barns ledare!
  • Vill man få avin till tjänsten Kivra eller som e-faktura så loggar du in i Kivra eller din Internetbank och anmäler dig, du behöver uppge medlemsnumret och det står på fakturan du fick med e-posten. Du måste dock betala fakturan om du redan fått en!

I vår utrustningsguide kan du läsa om vilken utrustning som kan vara bra att ha när man bestämt sig för att bli medlem, men det är inte nödvändigt att skaffa allt på en gång. Vi har också en del utrustning som går att låna.