Var med på årets julbazar!

17 oktober, 2023 av Webbredaktör

Kode Scoutkårs årliga Julbazar i Kode är som vanligt lördagen före första advent och i år är det den 2 december 2023

Vi är en stor grupp ledare och föräldrar som arbetar med att ordna en Julbazar så att scoutkåren kan fortsätta sitt arbete med att utveckla barn och ungdomar till bra kompisar. I kåren har vi medlemmar från Kode, Jörlanda, Ytterby, Kareby och Kungälv.

Syftet med bazaren är att ordna en familjedag i Kode där hela familjen skall trivas. Det finns många aktiviteter för alla åldrar. Lotterier av olika slag ger oss ett bra och viktigt bidrag till att driva vår scoutverksamhet vidare, liksom den försäljning vi har av julsaker och hembakat.

Alla avdelningar i kåren har olika ansvarsuppgifter och ditt bidrag är viktigt för oss!

• Scouterna hjälps åt
    Scouter kommer att bli tilldelad en tid tillsammans med en förälder för att hjälpa till på bazaren.
  • Vinster
    Vi tar tacksamt  emot nya saker som  vinster till lotteriet. Ta med det till ett scoutmöte.
    Vi är tacksamma för det du vill bidra med, men vi kan inte ta emot böcker eller andra begagnade saker.
  • Hembakat?
    Vill du skänka något hembakat, meddela Caféansvarig Renate på vad du vill skänka och ta med det till bazaren på lördagen.
  • Skänk ett par paket Kaffe
    Vi tar gärna emot ett par paket kaffe till kaffelotteriet.

Lämna gärna ditt bidrag redan nu, vi tar emot det i scouthuset!
Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta ditt barns scoutledare!

Tack för hjälpen!